A trecut si 14 februarie 2013, Valentine’s Day 2013. Pentru multi dintre noi, prilej de sarbatoare si reamintire a iubirii din viata noastra. Pentru echipa Floria a fost un efort constant, pe parcursul mai multor zile, pentru a procesa, pregati si livra in cele mai bune conditii comenzile voastre.

Ne-am gandit sa va povestim cum am petrecut noi ziua de Valentines in 2013, poate asa ne cunoastem mai bine. Iata „jurnalul” Floria dedicat Valentines Day in acest an:

– sambata 2 februarie: sedinta cu toata echipa, se pregatesc procedurile pentru Valentine’s Day: zile, ore, oameni, limite de preluare a comenzilor;

ne propunem sa livram 500 de comenzi in 14 februarie, cam de 10 ori mai mult decat intr-o zi medie a anului: 250 in Bucuresti, 200 in restul Romaniei, 50 in afara tarii;

– angajam si incepem training-ul personalului suplimentar necesar: 5 operatori de comenzi, 5 decoratori, 10 soferi;

– pregatim si „dotarile” suplimentare: masini, ladite de transport cu apa, ustensile pentru pregatirea buchetelor, laptopuri, telefoane, stick-uri de net in caz ca ne cade curentul (se mai intampla in Bucuresti);

– 8 februarie 2013: bursa de flori din Olanda o ia razna, ca in fiecare an in prag de Valentine’s Day; preturile se dubleaza – tripleaza, marfa dispare imediat ce apare pe monitor;

– 10 februarie 2013: lansam comenzile pentru flori conform estimarilor, 90% trandafiri rosii, 5% trandafiri albi, 5% alte flori; nu gasim nicaieri cale … speram sa nu se comande; facem si calcule de pret – DA, si in 2013 putem pastra preturile pe site nechimbate de Valentine’s Day, desi am achizitionat foarte scump este un gest normal de respect fata de clientii pe care-i avem in tot anul si nu doar in zilele „speciale”;

– 12 februarie 2013, ora 19.00: am terminat de livrat comenzile zilei si facem sumarul comenzilor pentru 14 februarie, sunt 354 de comenzi, 170 pentru Bucuresti intervalul 1 (9-14), 54 pentru Bucuresti intervalul 2 (14-18 si 18-21) si restul pentru provincie; oprim preluarea de comenzi pentru intervalul 1 sunt doar 5 ore si nu vrem sa ratam nici o livrare;

– 13 februarie 2013, ora 16.00: din nou sumar, avem deja 532 de comenzi, oprim deci preluarea oricaror comenzi pentru a doua zi;

– 13 februarie 2013, ora 19.30: vin florile in depozit, decoratorii se apuca de pregatit bcuhetele care se vor livra a doua zi intre 9 si 14… estimam ca vor termina in 5 ore;

– 14 februarie, ora 5.55 dimineata: dupa aproape 11 ore, se termina pregatirea buchetelor … multi trandafiri, peste 5000 de fire care au trebuit curatate de spini si aranjate cu grija in buchete si aranjamente … decoratorii au voie la cafea si mic dejun, de somn nu mai e loc intrucat la 8 se vor apuca din nou de treaba, pregatind buchetele pentru livrarile de dupa-amiaza: 14-18 si 18-21;

– 14 februarie, ora 7.30: soferii s-au strans, se impart borderouri cu rutele, felicitarile, ultimele instructiuni („cand sunati nu spuneti nimic de flori, sub nicio forma„); la 8,00 se incarca lazile cu flori asezate in apa, pentru a se pastra cat mai bine pana la livrare si … la drum!

– urmeaza nebunia 🙂 peste 1200 de telefoane primite pe numarul 0758FLORIA (redirectionat automat catre primul din cele 5 telefoane suplimentare care este liber), peste 250 de e-mail-uri, aproape 100 de apeluri pe suportul prin Yahoo Messenger, cateva zeci de mesaje pe Facebook si Twitter PM; aproape 200 de comenzi lansate cu data de livrare 15.02.2013 (14 nu se mai putea selecta pe site) dar pentru care clientii ne cer sa le livram pe 14 … le explicam cu rabdare la fiecare in parte ca este imposibil, am inchis comenzile de 24 de ore, nu mai avem nici flori, nici timp de pregatire, nici de livrare … unii inteleg si cer livrarea pe 15 cum au comandat, altii se supara si anuleaza comanda, unii ne ameninta ca-l stiu pe sefu’, altii ca ne reclama la OPC … ziua trece;

– apar greselile: la o livrare s-a pierdut pe drum felicitarea, 2 buchete s-au incurcat intre ele, o comanda in Bragadiru nu poate fi livrata pentru ca adresa este incompleta, beneficiara si expeditorul nu raspund nici unul la telefon si nimeni din zona nu stie nimic de numele pe care il cautam, o clienta din Brasov a plecat, expeditorul ne roaga sa livram in Targu Mures, dar acolo nu mai sunt flori – schimbam componenta buchetului …

– este ora 23.15 noaptea si bem cafeaua cu numarul … cine mai stie, ca tot nu are efect; raspundem la mailuri si mesaje pe FB: da, s-a livrat … un client din afara tarii ne spune ca unde e el florile sunt mai frumoase decat la noi si ca nu mai comanda niciodata la Floria … altul ne multumeste ca i-am facut sotia fericita, unul ne spune ca l-am salvat de la … nu stim nici noi de la ce, avem 2 comenzi nelivrate (una din cauza noastra, una din cauza adresei), 3 greseli pentru care trebuie sa ne revansam cumva fata de clienti si … alte 200 de comenzi absolut neasteptate pentru 15 februarie, o zi teoretic normala;

nu mai avem flori in sediu, nu mai au nici importatorii, nici depozitele, nici macar floraria din colt … cu intrebarea „ce livram maine” plecam spre casele noastre exact la miezul noptii, cu o senzatie nebanuita de bucurie in suflet; desi noi nu am sarbatorit Valentine’s Day, parca am facut ceva bun zilele astea 🙂

Si … va multumim tuturor ca sunteti clientii Floria! Va rugam, pentru perioada ce urmeaza, comandati-ne din timp si vom face tot ce putem sa fie totul perfect pentru voi:

– 24 februarie 2013, Dragobete sau Ziua Indragostilor varianta Romaneasca, o excelenta ocazie sa o surprindeti daca ea credea ca exista numai Valentine’s Day sau sa va revansati daca ati uitat ieri: va rugam comandati-ne pana joi 21 februarie, ora 17.00;

– 1 martie 2013, Martisorul, primele 200 de comenzi primesc bonus din partea Floria un martisor deosebit, fabricat manual: va rugam comandati-ne pana miercuri 27 februarie, ora 17.00;

– 8 martie 2013, Ziua Femeii, ziua cand agitatia de Valentine’s Day pare o gluma si ne pregatim pentru aproape 1000 de comenzi: iubite, mame, fiice, surori, colege, toate femeile din viata voastra merita un buchet de flori: va rugam comandati-ne pana miercuri 6 martie, ora 17.00.


 

 

Write A Comment